» لوازم و تجهیزات ورزشی » لوازم تخصصی ورزش ها » کونگ فو » شلوار تک جیت کاندو

شلوار تک جیت کاندو

امتیاز کاربران
وضعیت:

2250000 ریال

0

ارسال به دوستان

شلوار تک جیت کاندو

جنس فلامنت – سایزبندی متنوع – کیفیت پارچه و دوخت عالی – محصول ایران

ورزش جیت کاندو

قبل از توضیح درباره لباس جیت کاندو و شلوار تک جیت کاندو بهتر است کمی با این ورزش آشنا شویم.

درباره ورزش جیت کاندو چه میدانیم؟

جیت کاندو یکی از هنرهای رزمی مدرن می باشد که توسط معروفترین رزمی کار و هنرمند هالیوودی مشهور به نام “بروس لی” ابداع شده است. مسابقات این رشته به شکل های مختلفی مثل ووشوساندا، دفاع شخصی و شکستن اجسام صورت می گیرد.

بروس لی از همان دوران کودکی تمرینات ورزش رزمی را در سبک “وینگ چون” و تحت نظر “استاد ایپ من” که در این سبک بسیار شناخته شده بود، دنبال می کرد. به همین علت رشته جیت کان دو را بر پایه همین رشته به وجود آورد و اکثر تکنیک های آن از این سبک گرفته شده است.

تفاوت های جیت کان دو با وینگ چون

با اینکه “سبک جیت کان دو” بر پایه”سبک وینگ چون” ابداع شده است، اما بروس لی در این سبک تغییرات بسیار زیادی ایجاد کرده است که در ادامه بعضی از مهم ترین تغییرات را برایتان شرح می‌دهیم.

یکی از اساسی ترین تغییرات آن نحوه ایستادن برای اجرای “تکنیک چی سائو” می باشد که در وینگ چون پاها به اندازه عرض شانه ها از هم فاصله گرفته، پاشنه ها به سمت بیرون و زانو ها به سمت داخل قرار می گیرند.

اما از نظر بروس لی این روش ایستادن باعث می شود که بدن سنگین شود و سرعت انجام حرکات کم شود و همچنین بدن در مقابل حمله حریف آسیب پذیرتر می شود. چی سائو در جیت کاندو به این صورت است که باید با یکی از پاها به سمت جلو ایستاد و پاشنه ی پای دیگر به سمت بالا باشد.

تغییر مهم دیگری که در سبک جیت کاندو اعمال شد مربوط به “فوک سائو” بود. در فوک سائو حملاتی که با دست انجام می شد را با پشت دست، ساعد و یا انگشتان مهار می کردند و این تکنیک ها از نظر بروس لی بسیار خطرناک بود و احتمال صدمه دیدن دست وجود داشت. به همین علت در جیت کان دو چنین ضرباتی را مانند ورزش بوکس انجام می دادند.

 

جیت کاندو در ایران

جیت کاندو، هنر رزمی سرزمین چین، توانست در دیگر کشورها راه پیدا کند و علاقه مندان این رشته مشغول آموزش و یادگیری شوند. کسی می داند چه کسی یا کسانی اولین بار سبک جیت کاندو را در ایران فرا گرفت؟ چه کسی سبک بروسلی جیت کاندو را در ایران پایه ریزی کرد؟ این سبک نوظهور در ایران طرفداران و مخالفان فراوانی دارد اما با این حال فدراسیون ووشو موفق به پرورش مربیان موفقی در این سبک شده است.

استاد حسن کوه کمری بنیانگذار جیت کاندو در ایران اینگونه بیان می کند که گروهی از دانشجویان ایرانی در اواخر دهه 40 شمسی برای تحصیل به کشور آمریکا سفر کردند، آن ها برای گذراندن یکی از واحدهای درسی خود، باید از چندین باشگاه ورزشی بازدید می کردند که یکی از آن ها، باشگاه جیت کاندوی بروسلی بود و تعدادی از آن ها به این سبک علاقه مند شدند و مشغول یادگیری جیت کاندو در آن کلوپ ورزشی شدند.

دانشجویان بعد از بازگشت از آمریکا، به صورت محدود در دهه 50 شمسی شروع به آموزش این سبک کردند و اوایل دهه 60 اولین باشگاه زده شد و استاد کوه کمری توانست، آن را زیر نظر فدراسیون ووشو ببرد و تا کنون حدود 15000 جیت کاندو کار حرفه ای آموزش دیده اند. سبک جیت کاندو در ایران، از سال 79 به رسمیت شناخته شد و استاد کوه کمری بر این مساله بسیار تاکید دارد که کشور ایران جزء اولین کشورها در آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا است که موفق به فدراسیونی کردن این رشته شده است.

سبک جیت کاندو در 20 استان کار می شود و مربیان موفقی دارد. این سبک بر گرفته از مسائل فلسفی و روانشناسی است . اساتید جیت کاندو در ایران علاوه بر سبک ها و تکنیک های آموزشی جیت کاندو به شاگردانش مسائل فلسفی و روانشناسی را نیز آموزش می دهد.

 

درجات جیت کان دو

در جیت کان دو ترتیب کمربندها (شالبندها) به این ترتیب است:

سفید_ زرد_نارنجی_سبز_آبی_بنفش_قهوه ای_قرمز_ سیاه . وقتی به کمر بند سیاه رسیدید این کمربند به ٩ دان تقسیم می‌شود.

از دان ١ تا ٩ لقب‌های رزمی کاران نیز همراه با کمربندها و درجات تغییر می‌کند.

١- توسان

٢- دای تو

٣- سی هینگ

۴- دای سی هینگ

۵- پو تینگ

۶- استاد

٧- سی فو

٨- دای سی فو

۹- سی جو (که مختص بنیانگذار این سبک یعنی بروسلی است)

لباس جیت کاندو

لباس فرم جیت کاندو معمولا شبیه به لباس کونگ فو و شامل شلوار و کت دگمه دار و یک شال یا کمربند میباشد.

ولی در باشگاه ها و بنا به سلیقه مربی می‌توان از شلوار تک جیت کاندو و تیشرت ساده استفاده کرد. چرا که برای تمرینات روزمره و مبارزات داخل باشگاه و همچنین تمرین با کیسه بوکس و میت رزمی، بسیار راحت بوده و جلوی سرعت و چابکی ورزشکار را نمی‌گیرد.

شلوار جیت کاندو معرفی شده در این قسمت از جنس فلامنت و به رنگ مشکی با گلدوزی JEET KUNEDO GHAZI میباشد و یادآور می‌شود که استاد قاضی از پیشکسوتان و اساتید مطرح این رشته در ایران میباشد.