» لوازم و تجهیزات ورزشی » لوازم تخصصی ورزش ها » کاراته » محافظ دندان VENUM کد 003

محافظ دندان VENUM کد 003

امتیاز کاربران
وضعیت:

3950000 ریال

0

ارسال به دوستان

محافظ دندان VENUM  کد 003

سه لایه با قابلیت فرم گیری در دهان – مناسب سن 11 سال به بالا – محصول چین

 

راهنمای خرید محافظ دندان VENUM مدل Challenger

 

 

 دندان ها یکی از آسیب پذیرترین و حساس ترین اعضا در برخی ورزش ها و به خصوص ورزش های رزمی می باشد. از این رو استفاده از محافظ های دندان یا محافظ لثه یا لثه بوکس در غالب رشته های رزمی به صورت استاندارد برای ورزشکاران الزامی می باشد. دندان ها در ورزش های رزمی به دو شکل احتمال آسیب دیدگی دارند یا در اثر ضربه مستقیم و یا در اثر برخورد دندان های ردیف بالا و پایین با یکدیگر که بیشتر شکستگی ها ناشی از برخورد دندان های دو ردیف با هم می باشند ، و عملکرد محافظ های دندان بیشتر بر اساس همین مورد می باشد. محافظ های دندان که امروزه توسط افراد استفاده می شود معمولا” روی دندان های ردیف بالا قرار می گیرد و علت آن راحتی شخص در تنفس می باشد. چرا که اگر شخص از محافظ دندان دو لبه استفاده کند ناچار به بستن دهان در طول مدت تمرین یا مسابقه می باشد که این امر برای تنفس شخص ایجاد مشکل می کند. در این قسمت شما را با محافظ دندان VENUM مدل Challenger آشنا میکنیم تا بتوانید بهتر مقایسه و خرید کنید.

 

محافظ لثه نیمه آماده یا منعطف (بویل اند بایت) 

در مقاله دسته بندی محافظ دندان که توصیه میکنیم حتماً بطور کامل مطالعه بفرمایید، یکی از انواع محافظ دندان یا لثه بوکس که در موردش صحبت کردیم، محافظ لثه نیمه آماده یا منعطف (بویل اند بایت) بود که محافظ دندان VENUM مدل Challenger از این مدل میباشد. این مدل از محافظ لثه که به محافظ بویل اند بایت نیز معروف است مانند مدل محافظ های لثه پیش ساخته هستند با این تفاوت  که گزینه های مناسب تری برای استفاده می باشند به علت اینکه جنس ترموپلاستیکی که دارند با حرارت دادنش شکل نرمی به خود میگیرند که پس از مدتی که حرارت خود را از دست داد دوباره سفت میشوند، بنابراین با داشتن این ویژگی می‌توانید فرم و اندازه آن را مناسب با قالب دندان و دهان خود در بیاورید.

روش استفاده از این مدل محافظ لثه این گونه است که اول محافظ لثه را داخل کاسه آب جوش که از روی شعله برداشته شده قرار دهید، حتما توجه کنید که این زمان بین ۱۰ ثانیه تا ۱ دقیقه باشد (بستگی به دمای آب و جنس و برند محافظ دندان نیز دارد) سپس محافظ را از آب خارج کنید و بلافاصله بر روی دندان های بالاییتان قرار دهید، ابتدا با دندان های آسیاب (دندان های آخری) و سپس با همه ی دندان هایتان محافظ را فشار دهید تا به خوبی فرم دندان شما شود. (می‌توانید از دست و زبان خود نیز کمک بگیرید ) بهتر است یک مقوا نیز بر روی دندان های پایینیتان بگذارید تا دندان های نیش شما محافظ را سوراخ نکند. در نهایت پس از 10 ثانیه آن را خارج کنید و در داخل آب سرد قرار دهید تا شکل خود را حفظ کند.

روش قالب گیری لثه بوکس

نکته مهم

برای اینکه در قالب گیری محافظ دندان دچار اشتباه و احیاناً خرابی محافظ دندان نشوید، به شدت توصیه می کنیم راهنمای موجود در بسته بندی محصول را با دقت مطالعه کنید. چون زمان قرار دادن لثه بوکس در آب جوش برای هر برند با توجه به متریال محافظ دندان متفاوت بوده و درصورتیکه کمتر یا بیشتر در آب جوش بماند خراب خواهد شد یا کلاً شکل نمی گیرد.

 

 ولی دقت داشته باشید در صورتیکه به هر دلیلی حس کردید لثه گشاد است و یا دهان شما را اذیت می کند، لثه را دور نیاندازید. کافی است مراحل قالب گیری را مجددا تکرار نمایید.

 

نگهداری از محافظ دندان و لثه 

از خم کردن محافظ بپرهیزید

از قرار دادن آن درمعرض حرارت و زیر آفتاب خودداری کنید.

نباید محافظ دهانی در مجاورت با گرما باشد، زیرا تغییر شکل می‌دهد.

توصیه  میشود در هر دفعه از استفاده ان را با آب ولرم و صابون بشویید.

برای ضدعفونی بهتر است که محافظ را در مایع دهانشویه غوطه ور کنید.

محافظ‌ ها را در ظرف‌های مخصوص که سوراخ‌ دار هستند و تبادل هوا  در ان ها برقرار است، نگهداری کنید.

محافظ لثه مثل مسواک وسیله ‌ای شخصی است و مختص به هر فرد و هر فرد باید فقط از محافظ شخصی خودش استفاده کند.

 

محافظ دندان یا لثه بوکس

 

محافظ دندان VENUM مدل Challenger یکی از لثه بوکس های قابل قبول موجود در بازار است که دارای دو لایه ژلاتینی و آنتی شوک خارجی می باشد که لایه ژلاتینی داخلی قابلیت نرم شدن در آب جوش و قالب گیری جهت فیکس شدن در دهان ورزشکار را دارد. محافظ دندان VENUM مدل Challenger محدودیت استفاده برای خانم ها و آقایان را ندارد و مناسب افراد بالای سن 12 سال می باشد. محافظ دندان VENUM مدل Challenger دارای کیفیت بسیار خوب متریال و با استانداردهای اتحادیه اروپا و در کشور چین تولید شده است.