» پوشش کف اماکن ورزشی » چمن مصنوعی » چمن مصنوعی فوتسال » چمن مصنوعی مدل لایت پایل 35

چمن مصنوعی مدل لایت پایل 35

امتیاز کاربران

0

ارسال به دوستان

چمن مصنوعی  مدل لایت پایل 35

 

مشخصات کلی چمن مصنوعی لایت35

 

 پوشش حجمی 

 عالی

 حس نرمی، لطافت و انعطاف 

 عالی

 ضربه گیری 

 عالی

 رنگ 

 سبز بسیار طبیعی و زنده (چمن مصنوعی پاییزه)

 شباهت ظاهری به چمن طبیعی 

 عالی

 کوبیده شدن و تغییر شکل ظاهری 

 متوسط

 نیاز به شانه زنی 

 متوسط

 نیاز به نظافت 

 زیاد

 توانایی خروج آب از سطح 

 اندک / از راه منافذ موجود در لایه پشتیبان

 کاربری 

 زیباسازی منظر، ایجاد فضای سبز، استفاده در فضاهای درونی سرپوشیده

در صورت نصب با شن سیلیس، در محیط های متنوعی از جمله زمین بازی قابل استفاده است

 قیمت

 در رده بالای بازار و قدرت خرید مربوطه

 

این مدل با دو نوع ارتفاع الیاف 25 و 35 میلی متر تولید و عرضه می گردد.

وجود دو ارتفاع الیاف متفاوت، این امکان را به مصرف کننده می دهد تا بر اساس سلیقه و مطابق با نیاز خود، مناسب ترین چمن مصنوعی را تهیه نماید. 

در بسیاری از موارد می بینیم که بعضی خریداران، رنگ و تراکم بافت یک مدل را می پسندند ولی ارتفاع الیاف چمن، رضایت آنها را جلب نمی کند. 

به این دلیل که ارتفاع الیاف چمنِ مورد نظر، یا کوتاه تر از مقدار دلخواه است و یا بلند تر؛ و به زبان ساده تر، گوشت چمن یا نازک تر است و یا ضخیم تر.

مدل لایت از نظر نوع استفاده و کاربَری، به خانواده بزرگ چمن مصنوعی تزئینی تعلق دارد که آن را برای نصب در فضاها و اماکن متنوعی مناسب می نماید.

مشخصات فنّی 

از نظر ساختار الیاف، در تولید این مدل از نوع تک رشته (monofilament) استفاده شده که علاوه بر ظاهر زیبا و طبیعی، دوام و کیفیت محصول را تضمین می کند.

در زمینه شکل طولی الیاف نیز، مدل لایت در گروه ترکیب دوگانه قرار می گیرد، زیرا هم از الیاف راست و هم الیاف فِر در ساخت آن استفاده شده است.

نخ مورد استفاده در مدل لایت از نوع کمانی می باشد که با نام های دیگری همچون پرانتزی، هلالی، قوسی، منحنی، خمیده یا حرفC لاتین، شناخته می شود.

خمیدگی موجود در مقطع رشته، نیروهای وارده را جذب و در خود ذخیره نموده و پس از برداشته شدن فشار، نیروی انباشته شده را آزاد می کند که این امر، سبب بازیابی شکل ایستای اولیه می گردد.

این رفتار فنر مانندِ رشته ها، سبب افزایش طول عمر و ماندگاری چمن مصنوعی می شود.

تغییر شکل و کوبیدگی در این الیاف بسیار دیرتر از الیاف با شکل ساده (تخت) اتفاق می افتد و ماندگاری طولانی همراه با زیبایی را برای چمن مصنوعی به ارمغان می آورد.

الیاف راست در مدل لایت از جنس پلی اتیلن مقاوم و با کیفیت بسیار عالی ساخته شده که آن را به بهترین نخ چمن مصنوعی تولید داخل کشورمان ایران تبدیل کرده است.

وزن الیاف (دیتِکس) صاف در مدل لایت، 10.400 گرَم با وزن تک رشته 900 گرم می باشد که در برابر فرسودگی، پوسیدگی و تغییر شکل، دوام بسیار خوبی دارد. 

همچنین پایداری رنگ آن در برابر نور آفتاب بسیار عالی بوده و دچار خُشکی نمی شود.

گِیج (فاصله ردیف بافت) در مدل لایت، 8/3 اینچ می باشد و به چمن، جلوه ای انبوه و پر پشت می بخشد؛ در عین حال، به علت تناسب دقیق میان ارتفاع الیاف و تراکم، نظافت این چمن بسیار آسان است.

پهنا و ضخامت الیاف مدل لایت، در جایگاه متوسط قرار می گیرد که شباهت بسیار بالایی به برگ و ساقه چمن طبیعی داشته و جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

تعداد نخ بر مترمربع الیاف راست (اصلی) در این مدل، کمتر از چمن های هم رده خود می باشد که البته دلیل آن نیز کاملا روشن است؛ استفاده از الیاف فِر.

الیاف فِر به دلیل پیچ و تاب فراوان، فضای بیشتری را اشغال می کنند و در نتیجه، حجم بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

زمانی که این نوع الیاف در میان الیاف راست استفاده می شود، باعث ایستایی آنها شده و از خوابیدگی و فشرده شدن الیاف جلوگیری نموده و ظاهر زیبای چمن را حفظ می کند.

کار دیگری که الیاف فر انجام می دهد، ایجاد ظاهر واقعی و طبیعی و همچنین، افزایش باور پذیری چمن مصنوعی از سوی ناظر می باشد.

مدل لایت از نظر رنگ بندی، Bicolor محسوب می شود که از دو رنگ سبز روشن یا سبز زمرّد (بهاره) و سبز تیره یا تابستانه بهره می برد و الیاف فرعیِ مجعّد (Curly)آن نیز در دو رنگ بژ و قهوه ای استفاده شده است.

رنگ های زرد، بژ، کرِم شکلاتی، قهوه ای سوخته و روشن، عسلی، برُنزی، خردَلی، کاراملی، کهربایی، از جمله رنگ هایی هستند که در تولید الیاف فِرفِری برای ساخت چمن مصنوعی به کار می رود و تولیدکنندگان مختلف در سراسر جهان از آنها استفاده می کنند.

هر گاه در تولید چمن مصنوعی از چنین الیافی استفاده می شود، به طوری که رنگ تیره آن در پس زمینه سبز چمن آشکارا به چشم آید، محصول پدید آمده را چمن مصنوعی پاییزه می نامند.

این گروه از چمن مصنوعی، بر اساس نوع سلیقه و ذائقه مصرف کنندگان، کاربردهای فراوانی داشته و بسیار محبوب هستند. البته بسیاری از مشتریان نیز،چمن مصنوعی بهاره را ترجیح می دهند.

این ترکیب رنگ، جلوه ای بسیار طبیعی و پویا را به مدل لایت بخشیده آنچنان که، بیننده به سختی متوجه مصنوعی بودن این چمن می شود.

بستر نگهدارنده مدل لایت از یک لایه پلی پروپیلن بافته (گونی چتایی) با استحکام عالی و یک لایه پلی پروپیلن بافته کم تراکم (توری، شبکه، ماتریس،مِش) تشکیل شده که انسجام و پایداری

بسیار خوبی را به محصول می بخشد.

این مجموعه توسط لاتِکس SBR ، پوشش دهی شده که مانند چسب، الیاف را در جای خود ثابت نگه داشته و از جدا شدن آنها جلوگیری می کند. 

همچنین از خمیدگیِ زیرین الیاف (بخشی از الیاف که در پشت چمن مصنوعی نمایان است) در مقابل فرسایش و پوسیدگی محافظت می کند.

  

نصب چمن مصنوعی

به دلیل پوشش و حجم بالای مدل لایت و با توجه به کاربرد الیاف مجعّد در آن که اصطلاحاً چمن مصنوعی دو بافت نامیده می شود، نظافت این چمن اهمیت دو چندان یافته.

بنا بر این پیشنهاد می شود که این مدل در محیط هایی استفاده شوند که احتمال آلودگی کمتری داشته و امکان نظافت آسان و سریع در آنجا فراهم باشد.

کلیه مراحل گستردن، بُرش کاری، چینش، چسب زنی و اتصال و شانه زنی این مدل، بسیار آسان و تمیز انجام می شود و هیچ گونه چین و چروک، موج یا خط بر روی چمن نمایان نخواهد شد.

  

نظافت چمن مصنوعی

میزان انباشت آلودگی در مدل لایت، به مقدار متوسط اتفاق می افتد و بدیهیست که با افزایش ارتفاع الیاف، انباشت بیشتری خواهیم داشت. 

نظافت به وسیله انواع جاروب دستی و برقی و همچنین شستن با آب و مواد شوینده (مانند شامپو فرش) در زمان مورد نیاز، پاکیزگی و جلوه زیبای چمن مصنوعی را تضمین می کند.

نکته بسیار مهم درباره نظافت چمن مصنوعی این است که، هیچ گاه نگذارید کثیفی و آلودگی به مدت طولانی بر روی چمن مصنوعی باقی بماند.

زیرا این کار باعث جذب و ماندگاری آلودگی در چمن مصنوعی شده و نظافت آن را بسیار دشوار می نماید.

حالت ایده آل در نظافت چمن مصنوعی این گونه است که پس از هر بار استفاده از چمن مصنوعی که منجر به کثیف شدن آن می شود، فوراً آن را نظافت کنیم.

همچنین شانه زنی دستی یا ماشینی بر خلاف جهت الیاف در برنامه زمان بندی منظم، سبب بازیابی حالت ایستای آنها و حفظ ظاهر زیبای چمن مصنوعی می شود.

این مدل به شکل رول با ابعاد 2 × 25 متر تولید و عرضه می گردد که وزن و حجم بالای آن، به تمهیدات و امکانات مناسب در هنگام انبار داری، جا به جایی و نصب نیازمند است.

محصولات مشابه