» پوشش کف اماکن ورزشی » کفپوش یکپارچه بدون درز » کفپوش تارتان » پیست تارتان استادیوم شهر بابک

پیست تارتان استادیوم شهر بابک

امتیاز کاربران

0

ارسال به دوستان

پیست تارتان استادیوم شهر بابک

توضیحات

کفپوش تارتان یا کفپوش پیست تارتان نوعی کفپوش ورزشی پر کاربرد و چند منظوره می باشد. این کفپوش مقاوم نوعی کفپوش در جا ریز ریختگی است که از ترکیب epdm، کفپوش گرانول رولی و روکش پلی اورتان ساخته می شود. کفپوش تارتان به عنوان یک نوع کفپوش لاستیکی برای محیط‌های ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی و فضاهای شهری طراحی شده است. این کفپوش برای نخستین بار توسط شرکت 3M تولید و عرضه گردید. این کفپوش با خصوصیات ضد لغزش، ضد باکتری و مقاوم در برابر فشار، ضربه و سایش، به عنوان یکی از بهترین کفپوش‌های حاضر در بازار  مخصوصا برای ورزشهای هوای باز و در تمامی شرایط آب و هوایی شناخته می‌شود.

از جمله خصوصیات بارز کفپوش تارتان می‌توان به ضد لغزش بودن آن اشاره کرد. این خصوصیت باعث می‌شود که در هنگام ورزش و حرکات شدید، کاربران از خطر سقوط جلوگیری شود. همچنین، کفپوش تارتان دارای خصوصیات ضد باکتری است که به علت حضور این خصوصیت، محیط کاملاً سالم و بهداشتی خواهد بود.

این کفپوش همچنین با مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و سایش، از دوام بالایی برخوردار است. با طراحی پازلی آن، امکان نصب و جداسازی ساده و راحت از این کفپوش برای تعویض و تعمیر قسمت‌های خراب شده وجود دارد.

موارد کاربرد و استفاده

کفپوش تارتان برای محیط‌های ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی، فضاهای شهری، زیر تاب و سرسره پارکی در فضاهای بازی کودک، محیط‌های آموزشی، سالن‌های کنفرانس و همچنین منازل و محیط‌های داخلی و خارجی مناسب است. به دلیل خصوصیات ضد لغزش، ضد باکتری و مقاوم در برابر فشار، ضربه و سایش، این کفپوش به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در محیط‌های با حجم ترافیک بالا، مناطق ورزشی و محل‌های عمومی مناسب است. عمده ترین موارد کاربرد کفپوش تارتان از قرار زیر است:

  • کفپوش پیست دو و میدانی
  • کفپوش فضای بازی پارک ها
  • کنار استخر
  • کفپوش مسیر پیاده روی و جاده سلامتی
  • کفپوش زمین تنیس
  • کفپوش زمین بسکتبال و والیبال
  • کفپوش سالن ها و زمین های ورزشی چند منظورهکفپوش تارتان

ضخامت استاندارد و رنگهای کفپوش پیست تارتان

ضخامت استاندارد این کفپوش طبق استانداردهای بین المللی ۱۴ میلی متر می باشد. همچنین رنگ اخرایی پر طرفدارترین رنگ این کفپوش و پس از آن رنگهای سبز یشمی، آبی و مشکی می باشد.

نحوه نصب و اجرای کفپوش تارتان

نخستین نکته و الزام برای اجرای کفپوش تارتان داشتن یک زیر سازی مسطح و مناسب است. پس از ایجاد یک سطح صاف و سخت باید کف با چسب پرایمز پوشانده شده و سپس یک لایه کفپوش گرانول رولی با استفاده از چسب پلی اورتان نصب شود. پس از آن روی کفپوش با ماستیک کشیده می شود تا تمامی منفذ های آن پوشانده و عایق شود. مراحل اجرای کفپوش تارتان به ترتیب از قرار زیر است:

  1. ابتدا محوطه مد نظر تمیز می شود و از مواد مخصوص برای نظافت استفاده می شود.
  2. سپس کفپوش لاستیکی رولی با چسب پلی اورتان اجرا می شود.
  3. روی این لایه لاستیکی ماستیک که ماده پرکننده مخصوصی است اعمال می شود. به این ترتیب منافذ بسته می شوند.
  4. پس از این اجرا با دقت تیم پلی یورتان ما در ۲ مرحله روی کف را به ضخامت ۳ میلی متر پلی اورتان اجرا می کنند.
  5. پس از اعمال، مواد EPDM پس از خشک شدن اضافه می شود.