» تجهیزات اماکن ورزشی » لوازم ورزشی مدارس » دستگاه تست آمادگی جسمانی

دستگاه تست آمادگی جسمانی

امتیاز کاربران
وضعیت:

30000000 ریال

0

ارسال به دوستان

 دستگاه تست آمادگی جسمانی

این دستگاه دارای ویژگیهای منحصر به فردی است. طراحی آن به نوعی صورت گرفته که حداقل 4 حرکت را می توان با آن انجام یا ارزیابی نمود. از این رو نیاز به تهیه چهار دستگاه مختلفنمی باشد .از آنجائیکه آزمونهای ارزیابی آمادگی عمومی در مدارس یا دانشگاه ها اجرا می شود ,با تهیه این دستگاه،تست های دراز نشست،انعطاف پذیری،بارفیکس (به صورت خوابیده) و نیز شنا سوئدی را می توان با آن انجام داد .سادگی در طراحی اشغال فضای کمتر،راحتی در حمل و نقل،استفاده آن را برای تمامی افراد با گروه سنی مختلف آسان نموده است .حتی به راحتی می توان از آن در منازل برای حرکات ورزشی استفاده کرد .

تست ایفرد:

از جمله تست های ارزیابی آمادگی تست ایفرد است که با آزمونهای مختلف سطح آمادگی هر فردی را می توان سنجید موارد تست ایفرد شامل : دو 540 متری،دو 4*9،پرش طول،دراز و نشست،انعطاف پذیری و بارفیکس است .هر یک از موارد مربوط به یکی از شاخص های آمادگی فرد است . اما در بین تست های مطرح شده،درازنشست،انعطاف پذیری بارفیکس و شنا سوئدی با ابزار خاص خود سنجیده می شود.

بارفیکس:

حرکت بارفیکس برای ارزیابی استقامت عضلات بالاتنه و کمربند شانه ای است که امروزه به صورت خوابیده اجرا میشود . انجام مرتب حرکت بارفیکس ضمن تقویت عضلات سرشانه مانع بروز ناهنجاری های سر شانه مثل مشکلات گردن و افتادگی سر شانه ها و پشت می شود .

دراز نشست:
 
از تست های رایج برای ارزیابی و استقامت عضلات شکم است . عضلات شکم به دلیل نوع قرارگیری آن در بیشتر افراد بنا به دلایل مختلف اعم از کم تحرکی ، دچار شل شدگی و متعاقب آن اعضا و احشاء فرد به سمت بیرون متمایل می شود .متعاقب آن عارضه گودی کمر در فرد ایجاد می گردد. حرکت دراز نشست با وسیله حاضر باعث تقویت عضلات شکم و در نهایت جلوگیری از بروز گودی کمر و مشکلات می شود .

مهمترین نکات در اجرای صحیح :


1_کف پاها روی زمین و زانوها زوایه کمتر از 90 درجه داشته باشند

2_حفظ ریتم صحیح حرکت


3_در هنگام دراز نشست باسن از زمین بلند نمی شود .

انعطاف پذیری:

بدون شک عدم انعطاف عضلات باعث خشکی آنها شده و با انقباضات شدید باعث رکورد و عدم تحرک عضو 
می شود . انعطاف پذیری ناحیه کمر (ستون فقرات و عضلات پشت رانی ) در این بین به دلیل مشکلات ناشی از دردهای مفاصل کمر و نیز بروز گودی کمر بسیار مهم است . در انجام این تست بیشترین مقدار حرکت دست روی خط کش به عنوان امتیاز آزمون ثبت می شود .
شنا سوئدی :

شنا سوئدی برای سنجش استقامت عضلات بالاتنه و کمربند شانه ای می باشد , و در جلوگیری از بروز 
ناهنجاری شانه موثر است مهمترین نکات در اجرای صحیح پایین آوردن سینه تا نزدیک  زمین ,صاف شدن آرنج ها هنگام برگشت به وضعیت شروع،خط هم راستایی شانه ها،سر و پاها هنگام اجرای حرکت و برخورد نکردن قسمتهای دیگر بدن با زمین می باشد .