» لوازم و تجهیزات ورزشی » لوازم تخصصی ورزش ها » فوتبال » دستگاه توپ شوت کن فوتبال مدل F12

دستگاه توپ شوت کن فوتبال مدل F12

امتیاز کاربران
وضعیت:

1300000000 ریال

12

ارسال به دوستان

دستگاه توپ شوت کن فوتبال کد 800

Soccer ball shooter

راهنمای دستگاه توپ شوت کن فوتبال 

این دستگاه قابلیت شبیه سازی انواع شوت های پرسرعت، موجی، کات دار، ضربات ایستگاهی، پاس های بلند، کرنر و پاس های کوتاه را دارد. بهترین دستگاه ممکن برای فضای تمرینی و آموزشی فوتبال.

 

تصور شوت هایی با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت برای دروازه بانان یا مدافعین بسیار دشوار خواهد بود. در هر تیم یا آکادمی فوتبال چند فوتبالیست وجود دارند که توانایی ایجاد ضرباتی با این سرعت، همراه با کات و موج را دارا هستند؟ فوتبالیست های انگشت شماری در سطح دنیا هستند که این قابلیت را داشته باشند. تمرین دروازه بانان با این دستگاه، سطح کیفی آن ها را در حد لیگ های معتبر اروپایی بالا خواهد برد.

مکانیزم درجات آزادی قرار داده شده روی دستگاه این قابلیت را به مربی می دهد که انواع شوت و ارسال ها با موج و کات متفاوت را شبیه سازی کند.

 

سیستم کنترلی هوشمند دستگاه این قابلیت را به مربی می دهد که بتواند ضرباتی با سرعت و قدرت متفاوت را به سمت دروازه شلیک کند. در جعبه کنترل هوشمند دستگاه توپ شوت کن فوتبال یک نمایشگر LED قرار داده شده است. علاوه بر تغییرات سرعت، امکان تغییرات کات توپ هم وجود دارد. جک دستگاه که ارتفاع توپ پرتابی را مشخص می کند قابلیت کنترل از طریق این جعبه را دارد. همچنین پنج ضربه روی جعبه وجود دارد که مربی می تواند قدرت و کات توپ را در پنج حالت ذخیره کند و در تمرینات از آن ها استفاده کند.

در تصویر فوق، که دید از بالا رو کنار دستگاه را نشان می دهد، هر دو درام با سرعت برابر چرخیده و توپ بدون کات و فقط در راستای دستگاه پرتاب می شود. برای مسیرهای طولانی و یا با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت توپ، عبور از یک مقاومت آشفته در مرحله اولیه به یک مقاومت چند لایه در مرحله نهایی، همچنین نوسانات گسترده ای از مسیر را پشت سر می گذارد. این اثرات نوسانی پیش بینی توپ را دشوار می کند و برای دروازه بان بسیار تمرین می کند. تصاویر زیر نشان دهنده این نوع پرتاب هستند:

 

شوت با کات چپ یا راست

در صورتی که سرعت چرخش درام ها متفاوت شود، یک چرش وضعی در توپ ایجاد می شود و باعث ایجاد کات در توپ می گردد.

 

شوت های کات دار و موجی بالا و پایین

در صورتی که دارم های دستگاه چرخانده شوند به شکلی که یکی از دارم ها در ارتفاع بالاتری نسبت به درام دیگری باشد، بدون وجود اختلاف سرعت در درام ها ضرباتی موجی، شبیه آنچه در ضربات ایستگاهی زده می شود، شبیه سازی می گردد.

 

 

در صورتی که سرعت درام بالایی بیشتر باشد، در توپ موج بالایی (Top Spin) و در صورتی که سرعت درام پایینی بیشتراز درام بالایی باشد در توپ موج پایینی (Back Spin) ایجاد می شود.  

 

تمامی حرکاتی که مربیان با دستگاه برای شوت کردن توچ استفاده خواهند کرد به شرح زیر است:

1.بالا و پایین کردن مکانیزم درجات آزادی با کمک جک برقی برای شوت کردن توپ در ارتفاع های مختلف دروازه و تنظیم ارتفاع توپ

2.تنظیمات حرکت افقی برای شلیک در سمت چپ یا راست دروازه بان

3.تغییر موقعیت قرارگیری درام ها نسبت به هم برای ایجاد شوت های کات دار و موجی

4.تنظیم سرعت درام های دوار برای به دست آوردن چرخش و کات مورد نظر

5.ذخیره سازی تنظیمات پنج پرتاب با استفاده از دکمه های ذخیره اطلاعات

مکانیزم درجات آزادی این قابلیت را به مربی می دهد که ارتفاع پرتاب توپ را تنظیم کند. این قابلیت کاملا اتوماتیک و با کمک جک برقی انجام می شود.

 

برای پایین آوردن زاویه پرتاب باید دکمه پایین (Down) و برای بالا بردن جهت پرتاب باید دکمه بالا (Up) را بر روی جعبه کنترل فشار داد.تنظیمات حرکت افقی برای شلیک در سمت چپ یا راست دروازه بان این قابلیت را به مربی می دهد که بتواند محدوده ضربات دذ سمت چپ یا راست دروازه را تنظیم کند. برای انجام این تنظیمات باید کارهای زیر را انجام داد.

ابتدا پیچ دسته دار را تا حد امکان شل کنید، سپس دستگاه را در سمت راست تکان دهید، یک توپ پرتاب کنید. زمانی که پرتاب در حداکثر زاویه مدنظر مربی پرتاب شد، پیچ تنظیم محدود کننده سمت راست را محکم کنید، سپس همین کار را با پیچ تنظیم سمت چپ انجام دهید.

با انجام دادن این تنظیمات این امکان برای مربی وجود دارد که به صورت غیر تکرار شونده توپ هایی را به سمت راست یا چپ دروازه ارسال کند. در صورتی که نیاز به تغییر زایوه وجود نداشت، بدون دست زدن به پیچ های محدود کننده زاویه،  تنها پیچ دسته دار را محکم کنید.

 

 

 

در تغییر موقعیت قرارگیری درام ها نسبت به هم برای ایجاد شوت های کات دار و موجی قابلیت شبیه سازی ضربات ایستگاهی موج دار و کات دار را فراهم می کند. برای انجام این کار کافیست ک دستگیره راهنمای پرتاب توپ را به سمت راست یا چپ بچرخانید. توصیه می شود در این حالت تمامی شکل های پرتابی اعم از بدون کات، کات دار بالا و کات دار پایین را تست کرده و در تمرینات استفاده کنید.

 

برای تنظیم سرعت درام های دوار برای بدست آوردن چرخش و کات مورد نظر کافیست که دکمه های افزایش و کاهش سرعت چرخش را در سمت چپ جعبه کنترل قرار داده شده است را فشار دهید. در این حالت تغییرات سرعت هر دو درام به صورت هم زمان و یکسان است. لذا در توپ چرخش ایجاد نمی شود، بلکه فقط سرعت پرتاب کاهش یا افزایش پیدا می کند.

 

برای تنظیم سرعت درام های دوار برای به دست آوردن چرخش و کات مورد نظر کافیست که دو دکمه قرار داده شده در وسط جعبه کنترل را فشار دهید. در صورتی که دکمه سمت راست را فشار دهید، سرعت درام سمت راست کم تر شده و توپ کات سمت راست را می گیرد. با چندین بار فشار دادن این دکمه می توانید درصد کات را زیاد کنید. کار را اگر با دکمه سمت چپ انجام دهید، کات سمت چپ ایجاد می شود. در صورتی که قصد دارید که تنظیمات کات را به حالت اولیه برگردانید یا آنکه از ابتدا تنظیمات مجدد را ایجاد کنید، کافیست که یک بار دکمه افزایش و کاهش سرعت در سمت چپ جعبه کنترل را فشار دهید.

برای ذخیره سازی تنظیمات پنج پرتاب با استفاده از دکمه های ذخیره اطلاعات کافیست که یکی از دکمه های پایین جعبه کنترل را پنج ثانیه نگه دارید. تمامی اطلاعات سرعت و کات پرتاب در آن ها ذخیره می شود. ب مثال پایین توجه کنید:

تصور کنید که سرعت پرتاب توپ روی 80 درصد و بدون کات است، در صورتی که دکمه M1 را برای 5 ثانیه نگه دارید اطلاعات این حالت پرتابی در حافظه ذخیره می شود. حال با تغییر سرعت پرتاب به 90 درصد و کات 20 درصد سمت راست، پرتاب را انجام دهید، در صورتی که شوت مطلوب بود، دکمه M2  را برای 5 ثانیه نگه دارید، اطلاعات این پرتاب در حافظه شماره 2 ذخیره می شود. در صورتی که در طول تمرین تنظیمات دستگاه را تغییر دادید و اکنون قصد پرتاب توپ با تنظیمات حافظه شماره1 را دارید کافیست که دکمه M1 را یک بار فشار دهید. تنظیمات موتورهای دستگاه روی حالتی که M1 ذخیره شده استقرار می گیرد. دقت کنید که دکمه را نباید نگه دارید فقط باید یک بار دکمه را فشار داده و رها کنید.

امکان ذخیره مجدد روی حافظه های دستگاه وجود دارد؛ یعنی در صورتی که قصد ایجاد تنظیمات جدید روی حافظه دستگاه را دارید، سرعت و کات مورد نظر را تنظیم کرده و با فشار دادن و نگه داشتن یکی از دکمه های M1 تا M5 تنظیمات به روزرسانی شده را در این حافظه ها ذخیره کنید.

دقت داشته باشید که با هر بار تغییرات سرعت و کات دستگاه، به آن حدود 5 ثانیه زمان دهید تا موتورها به دور و سرعت کافی برسند؛ یعنی با هر بار تغییرات تا 5 ثانیه هیچ توپی پرتاب نکنید تا دستگاه در حالت ایده آل پرتاب را انجام دهد.

  • بر روی جعبه کنترل دستگاه یک کلید چکشی قرار داده شده است که به منظور روشن و خاموش کردن کلی دستگاه از آن استفاده می شود. قبل از شروع به کار با دستگاه باید، این کلید را بر روی حالت ON  قرار دهید.
  • به منظور خاموش کردن دستگاه ابتدا سرعت درام ها را روی حالت صفر قرار دهید. زمانی که درام های دوار از حکت ایستادند کلید چکشی دستگاه را روی حالت OFF قرار دهید.
  • در آب و هوای بارانی به دلیل خیس بودن توپ این احتمال وجود دارد که پرتاپ ها دقت مشابه در زمان آب آب و هوای خشک را نداشته باشند، در صورتی که در هوای بارانی از دستگاه استفاده می کنید تلاش برآن باشد که توپ ها قبل از پرتاب با یک حوله خشک شوند.
  • توصیه می شود که در آب و هوای بارانی روی جعبه کنترلی با یک کاور شفاف پوشانده شود که احتمال ورود آب به داخل آن به صفر برسد.
  • دقت شود که توپ هایی در تمرین استفاده می شوند همگی تنظیم باد یکسان شده باشند. اگر فشار باد داخل توپ ها یا ابعاد آن ها با هم متفاوت باشند شدت و دقت پرتاب در آن ها متفاوت خواهد بود.
  • در پایان هر تمرینی باتری های دستگاه را با استفاده از شارژر مخصوص آن شارژ کنید. دقت شود که در هنگام شارژ شدن باتری ها، دستگاه حتما خاموش باشد و کلید چکشی روی حالت OFF قرار داشته باشد.
  • شارژ دستگاه از یک بدنه اصلی، دو شاخه و دو سیم مثبت و منفی تشکیل شده است. به منظور شارژ کردن باتری ها، دو شاخه را در پریز برق شهری وارد کرده، بدنه اصلی را در جای مناسب قرار داده و سیم های مثبت و منفی را به باتری وصل کنید.

 

  • به منظورجلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق، حتما از یک محافظ برق برای شارژر باتری ها استفاده شود.
  • دو باتری به شکلی در مدار قرار گرفته اند که یکی از آن ها جریان مثبت و دیگری جریان منفی را دارد. دقت کنید که سیم مثبت شارژر روی باتری مثبت و سیم منفی شارژر روی باتریمنفی وصل شود. داخل جعبه باتری دستگاه علامت مناسب برای مشخص شدن محل های مثبت و منفی درج شده است.
  • افزایش و کاهش سرعت دستگاه به آهستگی انجام شود؛ یعنی بعد از هر بار افزایش سرعت، ی ثانیه صبرکرده و مجدد دکمه فشار داده شود. در صورتی که این تغییرات سرعت به صورت ناگهانی انجام شود، فیوزهای قرار گرفته در بورد کنترلی وارد عمل شده و جریان را قطع می کنند.
  • در صورتی که دستگاه روشن باشد و با فشار دادن دکمه افزایش سرعت، تغییری در سرعت درام ها اتفاق نیفتد، دستگاه را خاموش کرده و دو فیوز قرار داده شده روی جعبه را کنترل کنید. فیوزهای قرار گرفته در دستگاه، از نوع شیشه ای بوده و یک رشته سیم داخل یک محفظه شیشه ای قرار داد. در صورتی که این سیم قطع شده باشد، این فیوز باید تعویض گردد و از یک فیوز شیشه ای ده آمپری سالم استفاده شود.
  • شدت  سختی یا نرمی حرکت دستگیره دستگاه برای تغییر زاویه، به کمک یک مهره و یک فنر تنظیم می شود.